vrijdag 28 december 2012

Terugblikje en vooruitblik

Het is alweer eind december en er breekt bijna een nieuw jaar aan. Tijd voor een kleine terugblik.

Vorig jaar startte ik deze blog en heb al een aantal keer geschreven. Niet veel maar heb ook niet zoveel te melden. Ik ben van baan veranderd en dat levert mij nu veel meer op! In het begin van dit jaar was de rente op de spaarrekening al niet zo hoog maar toch kon je nog 3% krijgen. Helaas krijg je dat nu niet meer(op de ING actie tijdelijk na). Verder is mijn spaarsaldo hard gegroeid namelijk van ongeveer €7.500,- naar een €19.000,- op dit moment. Ik verwacht dat dit volgend jaar net zo hard of iets harder omhoog gaat.

In september was de rente op mijn spaarrekening bij centraal beheer nog 2,6% en nu nog maar 2,3% en in die tijd heeft ING een actie gestart met 1% extra rente (op de 1,9%) voor alles wat je extra spaart. Hier maak ik deels gebruik van.

Gelukkig kan ik veel sparen dus zie het lekker hard omhoog gaan! Wat natuurlijk inhoud dat ik meer rente krijg.

Zal het in 2013 ook zo hard gaan? Ik denk het wel. Mijn baan houd ik nog wel en ik verwacht geen grote aankopen in 2013.
Hoe zit dat bij jullie? Gaan jullie in 2013 nog net zoveel sparen?

2 opmerkingen:

  1. Voor mij is het een zwaar jaar geweest. Van bijna 6000 euro spaargeld terug naar 1000 euro. Voorlopig ben ik nog niet afgestudeerd dus vrees dat 2013 ook geen vet jaar zal worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is jammer, als student heb je natuurlijk niet voltijd de tijd om te werken dus minder om te sparen. Na de studie is het te hopen van wel!

    BeantwoordenVerwijderen